Говорителят на “Спешна помощ”: Ние сме във война

loading...

Ние сме във война”, така говорителят на “Спешна помощ” в София Катя Сунгарска коментира пред Би Ти Ви възможността таксита да помагат в превозването на болни предвид кризата с увеличаването на болните от COVID-19. “Звучи сериозно да впрегнем всички ресурси, за да се справим с тази пандемия. Нашият ресурс не стига от доста години, имаме тежък кадрови дефицит”, обясни Сунгарска.


Темата за проблемите на “Спешна помощ” отново е актуална след разкриването на случаи на огромно забавяне на пристигането на линейка за болен от COVID-19, както и първоначален отказ за прием на пациент от директора на Четвърта градска болница в София.


“Когато се вземе пациент в тежко състояние, се взима и второ мнение от координационния център, където има още един специалист, който да прегледа болния. Има и служители на РЗИ, които имат постоянна връзка къде колко легла има. Но тези легла, които ги има, са едно -две и докато линейката стигне до “Пирогов” например, леглото вече е заето”, обясни ситуaцията Сунгарска.

“Колегите ми са на прага на изнемогата, лети се непрекъснато, 12 часа нямат спиране да пият една глътка вода, каза още тя. “За да се изпълнят само COVID повикванията, един екип за час трябва да обслужи 4 адреса. Така не се получават нещата. Не можем с едни и същи дрехи да отидем от един COVID случай на друг COVID, линейката трябва да се обеззарази, а това трае около час. Обаждат ни се хора, които казват, че са с висока температура, задух, че посиняват, умират. Отиваме и виждаме човек с 37.5 температура, не посинява. Хората се паникьосват и ни викат за домашни прегледи. Това блокира линейки и екипи. Когато се излъже по телефона, това ни отклонява от наистина нуждаещ се”, разказа Сунгарска. Тя съобщи, че в събота министърът на здравеопазването проф. Костадин Ангелов и директорите на болниците са успели да разкрият 100 нови легла в болниците.

 

Темата за проблемите на “Спешна помощ” пред БНТ коментира и бившият директор на “Пирогов” Спас Спасков, който е категоричен, че основният проблем в системата е да се наберат кадри, тъй като линейките са налични. “А за да наберат кадри, трябва да се вдигнат възнагражденията”, каза Спасков.

Колко полезна беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените!

Среден рейтинг 5 / 5. Брой гласове: 2

Засега няма гласове! Бъдете първият, който ще оцени тази публикация.

Сподели с приятели !

0Shares
0 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *